torsdag 29. september 2011

BILLIG MORO

Denne ideen har jeg sett flere steder, men en god ting kan jo ikke nevnes for ofte? :) Jeg er særdeles glad i enkle prosjekter til en billig penge. Fargelapper fra Jotun, klippet ut som sommerfugler en kveld foran TVen. Festet i taket på jenterommet med kitt - vips - ferdig! 

Jeg klippet både store og små sommerfugler, fikk plass til to av de minste på en fargelapp. Super, lett og enkel dekor på barnerom - eller i gangen, eller på kjøkkenet eller hvorsomhelst! Et tips er å bruke en helt vanlig neglesaks til å klippe ut, den er presis og spiss til små detaljer. Jeg har et til sommerfugl-prosjekt på lur, kanskje jeg får vist dere i løpet av helgen. 

Er sikkert flere ting som kan klippes ut, kanskje noen biler og en traktor til gutterommet? Det skal jeg jammen meg teste ut om ikke lenge.. Blir jo ikke samme 3D-effekten som med disse sommerfuglene, men det er verdt et forsøk. 
Heldigvis stod det ikke skilt på maleforetningen min om at det var begrensninger på antall fargeprøver man kunne plukke med seg! Takk til Maxbo. :)


Vanskelig å ta bildet av skråtaket, og kroken er litt mørk, men dere får et lite inntrykk i alle fall. Jenta er fornøyd, hun får ligge og kikke opp på disse på kvedlen. Og helst vil hun ha et par på hodegjerdet på senga si også. 


Ønsker alle som er innom en god fredag og heeeelg! 

12 kommentarer:

  1. Dette ble kjempesøtt! :)
    Kle m

    SvarSlett
  2. Det ble kjempefint!

    Kanskje noe å tenke på til frøkna...
    Hun er 8 år, men aldeles ikke for stor for sommerfugler. Tror jeg da...klarer ikke alltid å holde tritt med endringene...hehe..

    Fin hælg te dæ! :) Siw

    SvarSlett
  3. Så søte de var! Sommerfugler passer på soverommet til både små og store jenter. :)

    SvarSlett
  4. Det var bare så fint, hvor finner man maler til sommerfuglene? De var jo bare så søte, ha en fin helg som kommer, hilsen Wilhelmine

    SvarSlett
  5. Jeg kan legge ut malene jeg har brukt, so. Jeg har tilpasset akkurat til fargeprøvelappen! Skal få gjort det i løpet av helgen.
    Jeg er enig med dere - sommerfugler passer uansett, om man er 8 eller 80! *fnis*

    SvarSlett
  6. Så kult! Skjønner godt at vesla er fornøyd ja!

    SvarSlett
  7. Så nydelig det ble :) kjempefin ide! *♥*

    SvarSlett
  8. For en nydelig ide_- skulle ønske at jeg hadde et jenterom å dekorere :)

    SvarSlett
  9. Veldig søte. :)
    Smart med gratis fargeprøver. Det har jeg ikke tenkt på, med det skal jeg huske på! ;)
    God helg!
    KLEM

    SvarSlett
  10. Så fint det ble! Denne idèen tror jeg lett og ledig at jeg "stjeler", har lenge lurt på hva jeg kan ha av dekorasjon på en litt stor hvit vegg på rommet til datteren min. Tusen takk :)

    SvarSlett
  11. Hvordan fester du disse? Kjempefine!!

    SvarSlett
  12. Hei Anonym! Fester de med tack-it eller kitt eller "lærertyggis".. http://www.faber-castell.in/35252/Products/PlayingLearning/Tack-It/default_news.aspx

    SvarSlett

Tusen takk for at du vil legge igjen en kommentar - da blir jeg veldig glad! ♥ Hilsen Kikki