onsdag 28. september 2011

SNIKTITT PÅ SKAP

Som jeg skrev tidligere gjorde jeg et kupp på loppis tidligere i høst - kun 100 kroner for et flott, tungt, norsklaget skap! Dørene var låst, og det fulgte ikke med nøkkel, derfor fikk jeg det ekstra billig. :) 




Jeg hadde håp om enten å få dirket opp eller få tak i en nøkkel som kunne passe. Ingene av delene funket, låsen var nærmest innbruddsikker! Men min superflinke og tålmodige pappa tok jobben - med å sage over låsemekanismen med metallfil! 





Nydelige utskjæringer. 


Masse små firkanter nederst på bunnen. 

Enn så lenge får det beholde orginalfargen, mens jeg funderer på hvilken farge og hvordan det skal males. 

2 kommentarer:

  1. Nydelig skap!
    Jeg har også et skap jeg mangler nøkkel til, så takk for tipset om hvordan jeg skal få åpnet det!

    SvarSlett
  2. Var det noe spennende inne?

    Men det gjør vondt å lese at folk maler slike nydelige antikke møbler, laget i ekte norsk solid treverk...

    SvarSlett

Tusen takk for at du vil legge igjen en kommentar - da blir jeg veldig glad! ♥ Hilsen Kikki