lørdag 4. februar 2012

Å RISIKERE

Kilde: 2dots.com


Å le er å risikere å bli tatt for å være dum.
Å gråte er å risikere å bli oppfattet som sentimental.
Å komme en annen i møte er å risikere å bli involvert.
Å vise følelser er å risikere å blottlegge sitt egentlige jeg.
Å gi uttrykk for sine ideer, sine drømmer, er å risikere å tape ansikt.
Å gi kjærlighet er å risikere å ikke få noe igjen.
Å leve er å risikere å dø.
Å håpe er å risikere fortvilelse.


Men du må risikere noe, for den største faren i ditt liv er å ikke risikere.
Den person som ikke risikerer, gjør ingenting, har ingenting, er ingenting.
Han kan kanskje unngå lidelse og sorg, men han kan ikke forandre seg, føle, vokse, elske – leve.
Lenket til sine holdninger er han en slave, han har forspilt friheten.
Bare en person som risikerer er fri. 


Hugo Prather
Til norsk ved Eirik J. Irgens 



Teksten er lånt fra den fine bloggen Superfint

7 kommentarer:

  1. Så fint og evigt rigtigt. Hvis vi ikke tør risikere fryser vi fast og mister for alvor modet.

    Hav en god weekend.

    SvarSlett
  2. Sant, og derfor inspirerende å lese om den artisten som solgte alt hun eide for å sove på sofaer til venner...

    SvarSlett
  3. Herlig bidrag. Veldig vis!
    God helg videre.

    SvarSlett
  4. Så sant, så sant! Hvis man fortsetter som man har alltid har gjort, vil ting forbli som de alltid har vært... Når man riskerer, vil livet forandre seg og man utvikler seg, og det er jo det som er LIVET og som gjør oss LEVENDE.

    God søndag! :-)

    SvarSlett
  5. Hei Hei!
    Takk for fine ord hos meg :-)
    Så fant jeg jo veien til deg å!
    Herlig blogg du har!
    Gleder meg til å følge med videre!

    Ønsker deg en floot mandag!
    Klem fra Hilde

    SvarSlett
  6. Hi hi jeg følger deg alt.....
    Må ha glemt å leggge deg inn på bloggrollen min.
    Vel det skal jeg gjøre noe med NÅ!

    Klem

    SvarSlett
  7. Fiiin!

    Takk for morsdagsprint :)
    Siw

    SvarSlett

Tusen takk for at du vil legge igjen en kommentar - da blir jeg veldig glad! ♥ Hilsen Kikki