lørdag 27. oktober 2012

BARNEBURSDAG

I dag har vi hatt feiring for storejenta vår på snart fire år! Selve fødselsdagen er ikke før på torsdag, men planleggingsdager i barnehagen, og at mange reiser bort gjorde at vi tok feiringen i dag. Bortsett fra at fireåringen og lillebror fortsatt satt våte i badekaret da første gjest ringte på døra (pappa feilberegnet litt på tida??), gikk festen veldig bra! Heldigvis var de første gjestene høflige og forståelsesfulle, så de følte seg som hjemme mens vi fikk tørket og tatt på klær. Og - heldigvis er vi såpass avslappet at vi tok det med humor og stor ro. :D

De som følger meg på instagram har nok fått med seg "tema" for bursdagen: Lilla og Hello Kitty, som er de store favorittene om dagen. 

Milly ville aller helst ha grøt til mat i barnebursdagen, men det var ikke jeg eller pappa'n så ivrige på, så vi gikk for pølser i stedet. Vi ville gjøre litt mer utav det, så jeg bakte pølsehorn, og det gjør vi nok gjerne igjen! Brukte oppskrift for pizzadeig, så det var fort gjort. Alle barna fikk eget ketsjup-beger som de kunne dyppe i - det var stas. 

Jeg prøvde meg på marsmallowfondant for første gang, vi måtte jo ha hvit Hello Kitty kake så klart! En enormt klissete prosess midt i, jeg måtte rope på hjelp av min kjære da jeg satt helt fast i den klissete røren..  Men resultatet ble bra til slutt! Jeg brukte denne oppskriften fra Cacas. Selve kaken er en langpanekake sjokoladekake fra Toro, som jeg har skjært ut til riktig form. Glemte selvfølgelig å ta et ordentlig bilde før kaken ble spist, så over her ser dere en litt halvspist versjon. I tillegg hadde vi muffins, kjeks, og chips i små beger som de kunne få. 

Til slutt hadde vi fisking av godteposer. Vi hadde noen "tullefisker" innimellom, blant annet lekefisk, bleie (ubrukt så klart!) og en sokk - det var veldig morsomt for de minste! Pappa'n stod for humoristiske innslag og tøys med barna (som fisking av bleier), en slags "toasmaster light". Jeg er så glad for at jeg er gift med en utrolig bra og morsom mann, som ikke har noe i mot å være frampå i selskaper som dette, så kan jeg slippe, og heller ta meg av mye av organiseringen og dilling i forkant - som jeg er så glad i. En fin arbeidsfordelig! :)

Håper du også har hatt en god lørdag! Ikke vær redd for å spørre i kommentarfeltet om du lurer på noe, om bursdagen eller pynt eller oppskrift! :)

15 kommentarer:

  1. Så fint du har gjort det;) Likte så godt den søte flasken med lilla sugerør og kronen;)Søt kake;) Tipper hun er superfornøyd. Kommer innom her en annen dag for å titte mer. Nattinatt. Ta gjerne en titt innom min blogg også. Drøm søtt!

    -malla-

    SvarSlett
  2. Takk for koselig kommentar! Jeg liker også de små flaskene SÅ godt! Geniale til barnebursdager! Flaskene er opprinnelig små juiceflasker som jeg har fjernet etiketten på - de brukes igjen og igjen, både til hverdag og fest! :)

    SvarSlett
  3. Dere har kos masse!! Nydelig bursdag ♥
    I love that kitty.

    Klem,
    Vicky

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk! Jeg syns også Hello Kitty er en veldig ok figur sammenlignet med mange av de andre som finnes. :)

      Slett
  4. Dette er så fint, Kristin! Utrolig gjennomført og lekkert. Likte de girlanderne veldig godt, tror nok jeg skal kopiere den ideen. :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for det! Girlanderne er bare å kopiere, veldig lettvint prosjekt!

      Slett
  5. Så koselig. Vi kjører i gang med dobbel prinsessebursdag her i dag. Takk for påminnelse om bilde av kaken ;)

    SvarSlett
    Svar
    1. Bilde av kaken er viktig! Må prøve å huske det selv også neste gang. Titter innom deg etterhvert, og ser om jeg ser bilde av din? :)

      Slett
  6. Ai, så fint! Sprek fargekombinasjon og den Hello Kitty-kaken, da! Gratulerer med dagen :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk! Ja, jeg liker litt spreke kombinasjoner kanskje..? :)

      Slett
  7. Det så koselig ut! Og jeg skulle gjerne spist litt av hodet til Hello Kitty der altså, mmmm, jeg er litt kakemonster for tiden...

    SvarSlett
  8. supernice og så gjennomført!! lurte på de små flaskene - men så du hadde forklart lenger oppe her! ;) har du sånn "greie" som kutter sirkler, eller sitter du med saks og klipper og klipper...!? :O ....kjempefine girlandere! ....hehe, måtte le av at barna satt i badekaret da første gjest kom! jammen sprekt å ta det med knusende ro og humor!:P - det tror jeg ikke jeg hadde klart..! men det er sef den beste måten å reagere på da! :) bra at det blei suksess, og takk for at du deler! :D klem, LivT

    SvarSlett
  9. Takk for hilsen inne hos meg! Ser ut som dere har hatt en flott bursdag! Så fint d ble m lilla som farge,flaskene va veldig stilige.:-) Kjekt når oppgavene kan fordeles!

    SvarSlett
  10. Hi! I really really like your blog!! Thanx!!

    SvarSlett
  11. Flott blogg, og takk for inspirasjon.
    Her skal vi feire 3 årsdag i morgen, så fant deg etter en inspirasjons runde på google.. ;)

    SvarSlett

Tusen takk for at du vil legge igjen en kommentar - da blir jeg veldig glad! ♥ Hilsen Kikki