tirsdag 31. mars 2015

EGGMALING


Vi pynter lite til påske her hos oss, men vi bare måtte male på noen egg! :) Det er en tradisjon jeg husker godt hjemmefra, og som jeg syns var veldig gøy! Siden barna ikke hadde fått med seg noen malte egg hjem, verken fra skole eller barnehage, så slo vi til og blåste noen egg som vi kunne male på her om dagen. Barna syns også det var veldig morsomt! Jeg tok på en fin perle på snoren for å skjule det største hullet etter blåsingen. Jeg har skrevet årstall på eggene, så man kan samle opp fra år til år. Håper det skal bli en koselig tradisjon hos oss også! Vi var i skogen og fant noen kvister på et tre som var hogd ned nettopp, og det er jo så koselig å ha denne kvisten med fargerike egg til å pynte opp på frokostbordet hver dag! 

4 kommentarer:

  1. Kjempefine egg! Og veldig lurt å tre på en perle :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk! Ja, jeg syns perlene gjorde litt ekstra - ble prikken over egget på en måte! ;)

      Slett
  2. Så stilig med den perla :) Veldig dekorative egg. Håper du får noen avslappende dager , ønsker deg en GOD PÅSKE :)
    Klem fra Anette

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for det Anette! Ønsker deg en riktig god påske tilbake!! Klem fra Kikki

      Slett

Tusen takk for at du vil legge igjen en kommentar - da blir jeg veldig glad! ♥ Hilsen Kikki