søndag 20. september 2015

MIA-FESTEN

Selv om livet stopper litt opp med påkjørsel og brukket ben, så ønsket vi at noen planlagte ting skulle gjennomføres. Så forrige helg hadde vi barnevelsignelse for lille Mia - som plutselig ikke er så liten lenger, hun er snart 8 måneder! Vi hadde invitert nærmeste familie, vi var vel 26 stk til sammen, og vi hadde en kjempefin dag og veldig koselig fest for Mia. Bordsettingen var enkel med rosa servietter, bordkort som jeg hadde printet ut, og en liten sky av marshmallowfondant på hvert fat. Barna hadde fått egne små glassflasker med navnet sitt på. På bordene la jeg ut bilder av lille Mia fra hun var liten og frem til nå. 


Mia-ballonger bestilte jeg fra ebay - de ble en stor snakkis, og godt dokumentert på alle bildene som ble tatt den dagen. 

Rosa roser hadde vi fått lov til å klippe fra Bestemor sin rosebusk. :) Tavlen er fra IKEA og opprinnelig trehvit, men jeg har spraymalt den grå. 

Jeg bakte sjokoladekake med melkesjokoladekrem og bringebærmousse, trukket med marshmallowfondant - mitt første forsøk på en lagkake med fyll! Hadde litt panikk den kvelden jeg fylte og trekte den, men det gikk bra til slutt! Sky-utstikkere bestilte jeg fra Etsy, og bokstav-formene kjøpte jeg på Panduro. 

Hovedpersonen selv hadde også en super dag, selv om hun sov seg gjennom mye av festlighetene. :) Hun syns det var stas med all oppmerksomheten, og var veldig nysgjerrig på kakebordet! Vi hadde mange flinke hjelpere, både med pynt og dekking, rundstykke- og kakebaking, salat- og middagslaging, og ordning og rydding på selve dagen. Tusen takk til alle som hjalp til, og til alle som var med og feiret dagen sammen med oss! 

4 kommentarer:

  1. Åh, så mye lekkert! Og kaka var helt nydelig :) Godt å høre at det ble en fin feiring, likevel.

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk! Godt fornøyd med kaka til å være første gang med lag! 😊 Har jo laget figurkaker tidligere, og da er jo selve trekkingen og utformingen verre. Blir nok flere kaker, både figurer og slike som denne i fremtiden uansett, jeg syns det er gøy å holde på med. 😊

      Slett
  2. Så flott dekket og pyntet :)
    Og kaka var helt nydelig ♡

    Håper det går bra med storebror:)
    Han må være en skikkelig tøffing ja, litt av en opplevelse det der...
    Får helt grøssninger jeg... :o Godt det gikk så bra, tross alt ♡

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk for fine ord! Det går bra med storebror, selv om han kjeder seg mye om dagen.. Og er selvfølgelig litt lei av å ikke kunne leke på vanlig måte. Men nå er vi forhåpentligvis over halvveis! Og vi er VELDIG glade for at det ikke gikk verre enn det gjorde.

      Slett

Tusen takk for at du vil legge igjen en kommentar - da blir jeg veldig glad! ♥ Hilsen Kikki